fredag 17 april 2015

Mellanmålsmuffins

Mellanmålsmuffins
 
Ett enkelt och bra recept på ett par matiga muffins.
Min 4 åring märkte inte någon skillnad på vanliga och dessa.
Han åt med god aptit:)
 
 
 6 dl mjöl
3 dl havregryn
3 tsk bakpulver
1 dl strösocker
3 ägg
3 1/2 dl mjölk
1 dl smält smör
2 äpplen
kanel
 
Sätt ugnen på 175 grader
Blanda alla torra ingredienser i en stor skål.
Vispa ihop ägg, mjölk och smör.
Blanda sedan ihop det med mjölblandningen.
Häll smeten i muffinsformar. Jag fick ut 12 st stora.
Skala äpplena och skär i bitar.
Fördela äppelbitarna i muffinsarna.
 
In i ugnen ca 30 minuter.
 
Ett gott mellanmål att packa ner på utflykten.
 
Hittade recept på www.ica.se
 
 
 
 
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...