fredag 3 oktober 2014

Falukorvsgratäng

Det här är en sån där perfekt vardagsrätt som går snabbt att göra och som gillas starkt av barn. Bra om man har fastnat i korvstroganoff träsket och vill hitta på något nytt.
Jag hittade inspiration hos www.ensmakavkarin.com
 
Falukorvsgratäng

Pasta 4-5 dl
500 g falukorv
2 1/2 dl creme fraiche
3 dl grädde
Tomat
2 msk chilisås
2 msk ketchup
Peppar & salt
Riven ost

Koka pastan och stek falukorven. Korven skär du först i
små bitar.
Rör ihop creme fraiche,grädde,chilisås,ketchup,peppar och salt.
Häll upp pastan i en ugnsäker form. Strö över den stekta korven.
Skiva tomater och lägg över och sen i med creme fraiche röran.
Sist har du över riven ost och sen in i ugnen ca 15 minuter på 225 grader.
Jag körde mitt på varmluft.

Middagen är klar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...