onsdag 16 januari 2019

Banan och chokladmuffins

Onsdag och mitt i veckan. En skön känsla infinner sig på onsdagar. Helgen börjar närma sig och planerna kan börja ta form. Denna helg är vi lediga i tre dagar då det är en röd dag här i Palma på
måndag. Inga planer är spikade än förutom att vi är bortbjudna på lördag kväll. Det ser vi fram emot.
Igår tog vi en lekträff i en lekpark efter skolan slutat. Jag skulle stå för fikat. Bestämde mig för att baka muffins igen då det är något som nästan alltid går hem hos barn. Och dom älskade dom här.
Så kul när allt är slut när det är dags att gå hem. Älskar att bjuda på det jag bakar.

 
Banan och chokladmuffins
 
 
2 bananer
3 ägg
3 dl socker
50 gram smör
5 dl mjöl
1 tsk bikarbonat
2 tsk bakpulver
choklad
 
Ugn: 200 grader
 
Mosa bananerna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Blanda mjöl, bikarbonat och bakpulver.
Smält smöret.
Rör ner banan, smör och mjölblandningen i äggsmeten.
Häll upp smeten i formar i en muffinsplåt.
Hacka choklad och ha i formarna.
Grädda i ungefär 15-20 minuter.
Låt svalna innan servering.
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...