lördag 12 januari 2019

Hallonmuffins och helg igen

Första veckan på vårterminen är gjord i skolan. Äntligen helg igen.
Denna vecka har varit så trög och tråkig. Sen blev det så kallt torsdag-fredag och då vill man inte
vara ute. Så denna helg var efterlängtad och nu hoppas jag att nästa vecka går lättare när vi är mer inne i rutinerna igen.
Igår åkte jag och en kompis till ett köpcenter och tittade på rean. Gjorde några riktiga fynd till barnen men till mig själv har jag jättesvårt med rea. Det blev ett bra avslut på den tråkiga veckan.
När jag kom hem så gjorde jag dom här söta muffinsarna. Dom blev väldigt höga och fina. Och goda!

 
Hallonmuffins
 

5 dl mjöl
2 dl socker
2 1/2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
1 dl gräddfil
1 dl mjölk
50 gram smör (smält)
hallon
 
Ugn: 200 grader
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Rör ner ägg, gräddfil, mjölk och det smälta smöret.
Häll upp smeten i muffinsformar i en muffinsform (12 st)
Tryck i hallon i muffinsarna.
Mängd efter tycke.
Grädda i ca 20 minuter.
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...