torsdag 14 augusti 2014

Hemgjorda chicken nuggets

Har du tid en liten extra stund när du ska laga vardagsmaten så tycker jag att du ska testa dessa. Är så mycket godare än köpta.
Jag gjorde dom här mycket förr men hade glömt bort dom lite.
Passar perfekt till barn som oftast älskar chicken nuggets.


Du tar tinade kycklingfilér och skär i små bitar.
Vispa upp ett ägg i en skål och häll upp ströbröd en annan.
I ströbrödet river jag ner parmesan efter tycke och smak.
Sen i med salt och peppar.

Rulla kycklingen i ägget och sen i ströbrödblandningen.
Stek i panna med mycket smör så blir dom så där härligt krispiga.

Jag serverade mina med currysås och ris men det funkar ju också med en god
kall sås att dippa dom i.

Dessa blev supergoda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...