söndag 24 augusti 2014

Lasagne med aubergine

Den här rätten blir riktgt god när man grillar auberginen i grillpannan innan man lägger upp i ugnsformen. När de var färdiggrillade blandade jag aberginen med balsamvinäger, salt, peppar och torkad oregano.

Gör bechamelsåsen på mjöl,smör, mjölk som bas, jag kryddade med cheddarost, salt och peppar.
Jag brukar även riva i muskotnöt men det var slut hemma.

Köttfärssåsen till lasagne gör ni efter eget smak ock tycke. Min sås kryddades med lök, vitlök, morot, tomatpure, krossade tomater salt och peppar.

När dessa moment är klara så varvar ni i ugnsformen, avlsuta med bechamelsås, jag strödde över feta ost på toppen.

Servera med en tomat och löksallad





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...