måndag 18 juni 2018

Sant Elm och sommardrink

Så kom äntligen den där dagen som Ville hade längtat efter. Skolavslutning!
Nu har han sitt första riktiga sommarlov.


Vi packade strandväskorna och åkte till Sant Elm för att fira detta.
Sant Elm är en mysig by längst ut på sydvästra kusten. Ett riktigt smultronställe med fina stränder och bra restauranger på den lilla gågatan. En stor favorit hos oss!




Eftersom vi nu har sommarlovstider så blandade jag ihop en somrig och fräsch drink igår.
Använde mandarin sorbet men det går att ta en annan god smak som t ex mango.

Bubblig sommardrink
 
Mandarin sorbet
Tranbärsjuice 
Apelsinjuice
Cava
 
 
Ta fram höga glas. Jag använde mina höga cavaglas.
Ha i 1 kula sorbet i botten.
Sen fyller du 1/3 av glaset med tranbärsjuice.
Ta en sked och lägg på kanten på glaset och häll långsamt i apelsinjuicen i glaset.
Detta för att dryckerna inte ska flyta ihop
Ha i lika mycket som tranbärsjuicen.
Fyll upp med cava ända upp till kanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...