lördag 2 juni 2018

Snabba vardagsrätter - Del 1

När vardagen är här så vill jag ha en rätt som går snabbt att laga. Oftast förbereder jag rätten under dagen och sen värmer vi bara på den när barnen är hemma från skola och fotboll.
Här går barnen i skolan till klockan 16.00 och sen har vi en bit att köra till vår by.
Fotbollen börjar 17.00 och slutar 18.30 så dom dagarna blir det sent.
Då är det perfekt att bara kunna ställa fram middagen när vi kommer hem.
Denna rätt är väldigt lätt att göra men gör klart såsen när ni ska äta.



 Pasta med färskostsås och salamichips
 
Koka pastan.
Ta en kastrull och värm på en förpackning med smaksatt färskost.
Jag valde en smak med tomat och örter som finns här i Spanien.
Häll i grädde för göra såsen mer rinnig.
 Man välja om man vill ha något mer i såsen som champinjoner eller liknade.
Ha i den färdigkokta pastan i såskastrullen och blanda.
Jag skivade små tomater och hade i också.
Ta salamiskivor (gärna dom små) och lägg på en plåt med bakplåtspapper.
In i ugnen ca 8 minuter på 200 grader.
Låt svalna tills du har krispiga chips.
Servera med en god avokado och fetaost sallad!
 
Följ oss gärna på instagram @koksresan_kitchen_and_travel
 


 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...