söndag 30 september 2018

Snabba vardagsrätter del 5

Äntligen är vi på plats i vårt nya boende och vi slipper tidspressen som en flytt innebär.
Även om det är grejer överallt i lägenheten så börjar lugnet lägga sig och jag hoppas på en mer normal vecka nu där jag kan jobba som vanligt. Nu ska vi också vänja oss vid att vara stadsbor.
Det är ständigt ljud som vi inte är vana vid. Men det ska också bli kul att ha nära till allt och att bara hoppa på bussen ner till centrum.
När pressen släpper så börjar suget att baka och laga mat komma tillbaka. Så kul!
Här en vardagsrätt igen som går snabbt att tillaga.
 
Mangokyckling
 
4 kycklingfiléer
1 tsk sambal oelek
1 dl vatten
1 kycklingbuljong
1 dl grädde
1 msk soja
2 dl creme fraiche
2 stora skedar mango chutney
 
Dela kyckligen i bitar.
Bryn kycklingen i smör i en stekpanna. Tillsätt sambal oelek, vatten, buljong och soya.
Låt koka upp och låt det stå och puttra en stund.
Ha i creme fraiche, grädde och mango chutneyn.
Låt det stå och koka ytterligare 5 minuter.
Servera med ris och en god sallad.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...