tisdag 2 oktober 2018

La Reservera

Förra söndagen bestämde vi oss för att göra en paus i flyttandet och ta med barnen på något kul.
Vi åkte till en by som heter Puigpunyent och en park som heter La Resevera.


Denna park har lite djur och det är som att gå in i en regnskog. Man måste gå 3,5 kilometer runt på leden och där finns väldigt mycket fint att titta på. Flera vattenfall och fina utsikter.



När vi gått lite mer än hälften av leden så kom vi fram till en bar. Där kan man äta sin matsäck eller köpa hamburgare mm. Där fanns också grillar som man får använda.
Runt borden gick flera påfåglar som var väldigt tama. Rätt som det var satt det en brevid mig på bänken.
Dom var värre än vår labrador att tigga mat.



Där fanns också små pooler att bada i om det är en varm dag. Vi badade inte men barnen ville. 
Barnen älskade denna park. Mysigt att bara gå runt och titta på djur men framförallt att umgås.



Vill bara varna för vägen upp var inte den bästa med stora hål i vägen. Så kör försiktigt.
Inträdet var inte speciellt dyrt heller så testa denna park. Den är öppen året runt.
När vi kom ner från berget så stannade vi vid en restaurang och åt sen lunch. Maten var så där och inget jag rekommenderar. Men det finns flera restauranger i Puigpunyent.
Barnen somnade ovaggade efter en spännande dag och vi var så glada att vi gjorde den här utflykten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...