tisdag 29 maj 2018

Kiwi och jordgubbsglass

I värmen som är här nere på sommaren så gäller det att få i barnen vätska.
Ett bra sätt är att göra egen glass på frukt. Enkelt och går att variera i många olika smaker.
Denna gång använde jag kiwi och jordgubbar. Fick klart godkänt av barnen.

 
Hemgjord kiwi och jordgubbsglass
 
Till 6 glassar
 
4 st kiwi
En näve jordgubbar
 
Skala kiwin och skär i bitar.
Mixa med stavmixern.
Häll i purén i glassformarna.
Gör likadant med jordgubbarna och häll purén över kiwin.
In i frysen. Jag lät mina vara i frysen ett dygn.
Har du svårt att få ut glassen ur formen, häll varmt vatten på formen en liten stund.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...