torsdag 3 maj 2018

Cala Formentor

Nu börjar värmen komma här på Mallorca och längtan efter att få spendera dagar på stranden
börjar komma. Vi har så många underbara stränder på vår ö och jag kommer att tipsa er favoriterna.

En favorit är helt klart Cala Formentor uppe i nord västra hörnet.


Vägen dit är så fin. Du kan stanna på många platser och fota. Slingrande väg uppför och nerför.
Inget för den höjdrädda...
När du kommer fram så belönas du med detta vatten.
Absolut värt en heldags utflykt. Det finns restauranger och kiosk på stranden om man inte har med sig egen mat.
 
 
 
Jag tror även att det går båtar dit från Alcudia. Kan ju vara bra om man inte törs åka den slingriga vägen.
Vid stranden finns en stor och fin parkering men det kostar att stå där. Betala med kort för tiden du står parkerad. 
Fortsätter man vägen efter stranden så kommer man så småningom fram till en fyr.
Där har man en otrolig utsikt över havet!
 
Lova mig att ni tar en tur hit!
 
 
Följ oss även på instagram
@koksresan_kitchen_and_travel
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...