söndag 8 juli 2018

Hemgjord hallonglass och lunchtips

Nu har vi precis landat här hemma efter ett skönt kvällsbad i havet. Ute är det 27 grader och klockan är strax efter 22.00. Det har alltså varit en väldigt varm dag. Tur att vi har ac i huset annars skulle vi smälta bort tror jag. Vattnet var så där härligt ljummet i havet och barnen hade nog kunnat bada hur länge som helst.
Skulle vilja tipsa om en ganska nyöppnad restaurang i Palmanova som vi fastnade för. Skönt ställe att
stanna på och inta deras lunch. Testa tapas rätterna eller woken.


Så otroligt fräsch mat och inredningen i restaurangen gör sitt också. Max Garden heter restaurangen och den ligger längs med vägen som går efter vattnet.

 
Så här varma dagar går det åt massor av glass och därför fick killarna ställa sig och göra i ordning en bytta med hemgjord hallonglass igår. Så enkelt och så gott!
 
Hallonglass
1 burk kondenserad mjölk
1 pkt grädde (litet paket 2,5 dl)
färska hallon
 
Vispa grädden tills den blir fast.
Vänd försiktigt ner mjölken.
Mosa hallonen i skål och vänd sedan ner dom i grädden. Rör runt.
Häll i smeten i bytta med lock och ställ i frysen.
Låt stå minst 4 timmar, helst mer.
Glassen smälter fort så servera genast när du tar ut ur frysen.
Jag smulade över dom misslyckade kakorna .
Blev jättegott!
 



 


 
 

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...