måndag 16 juli 2018

Olivolja, autoclassic och melondrink

Dagarna bara sveper förbi och vi är redan i mitten av juli. Vi har hunnit med mycket dom senaste dagarna. Min pappa är här och vi gjorde en utflykt till Selva i förrgår.
Utanför Selva ligger ett ställe som jag länge har önskat besöka. Ett ställe som heter Sa tafona de caimari. Där dom pressar sin egna olivolja och säljer i butik. Underbart god.


I butiken säljer dom även andra varor och det är så kul att bara gå runt och titta.
Dom driver även en restaurang där vi åt lunch. Ta gärna vägarna förbi om ni är på Mallorca

.
GPS:n visade in oss på en liten väg på väg dit. En sån liten väg att man inte kan mötas och på båda sidorna är det naturligtvis stenmurar. Såna vägar är det överallt här på landet och man håller andan lite och hoppas att man inte möter någon annan bil.
Vi har också haft en stor fest här i byn i fem dagar. Festa kan dom här och dom spar inget på krutet.
Vi har inte varit nere något på festen på kvällarna för det är som mest röj efter tolv och då sover barnen, men igår var vi nere och tittade på bilutställningen.


Varmt var bara förnamnet och när vi kom hem gjorde jag iordning en svalkande melondrink.

Melondrink - 4 glas

 600 - 700 gram vattenmelon
1 sprite (33 cl)
halv citron
1 msk florsocker
Mynta
 
Skär upp melonen i bitar och frys in i minst en timme.
Sen mixar du melon, sprite, pressad citron och florsocker.
Vill du ha den tunnare kan du späda med vatten.
Häll upp i glas med is i och garnera med mynta.

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...