måndag 20 augusti 2018

Varma pizzamackor

Nu börjar vistelsen i Sverige att gå mot sitt slut och vi ska om några dagar åka hem till Mallorca. Dags att börja förbereda oss för skolstart och en vardag igen. Jag längtar efter rutiner, sitta och titta på fotbollsträning och att jobba ostört. Allt som hör vardagen till.
Skolan smygstartar nästa fredag så vi har en dryg vecka kvar av sommarlovet när vi kommer hem.
Eftersom det fortfarande är sommar på Mallorca så blir det nog strandbesök och någon utflykt nästa veckan. Längtar efter värme igen.
Idag gjorde jag något så enkelt som pizzamackor. Älskar dessa!

Varma pizzamackor
 
 
Polarmackor
2 pkt bacon
1 paprika
Svamp (kantareller eller champinjoner)
Stor burk med creme fraiche
riven ost
 
Skiva upp och stek baconen. Skär paprikan i bitar.
Stek paprikan och svampen tillsammans med baconen.
Krydda med svartpeppar.
Häll upp creme fraichen i en skål och ha i baconblandningen. Blanda runt till en röra.
Lägg upp polarmackorna på en plåt och smeta ut röran på mackorna.
Sist har du på den rivna osten.
In i ugnen på 180 grader tills osten smält och fått färg.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...