måndag 13 augusti 2018

Snabba vardagsrätter 4 - Lax i krämig sås

Nu börjar många komma tillbaka till vardagsrutiner igen och det är dags att fylla på med recept på vardagsrätter. Vardagsrätter ska gå snabbt och gärna sköta sig själv i ugnen.
Denna rätten fick 5/5 av alla i familjen och barnen tog om flera gånger. Och under tiden laxen var i ugnen så hann jag baka hallongrottor :) Nu lät jag som en supermorsa men rätten kräver så lite tid så ni hinner lätt att svänga ihop en liten efterrätt under tiden.

Lax i krämig sås
 

4 st laxfiléer
1 burk Philadelphia vitlök och örter
3 dl grädde
citronpeppar 
räkor 
fetaost
 
Lägg laxen i en ugnssäker form.
Blanda Philadelphiaosten och grädden.
Häll såsen över laxen.
Kryddar med citronpeppar och salt,
In i ugnen i ca 30 minuter om laxen är fryst (annars runt 20 minuter)
Skala räkorna och lägg över laxen.
Sist strör du över fetaosten.
Servera antingen med ris eller en god matig sallad! 
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bärpaj

När jag ska baka vill jag ha tid och inte stressa. Ta min tid i köket och bara få vara. Nu har vi haft mycket jobb och så var vi i Sverige ...